achtergrond

vrijdag 4 januari 2013

Hartjes!

Het jaar 2013 gaat vast een zeker het jaar van de hartjes worden. De huisjesquilts is klaar en om te voorkomen dat we in een gat vallen heeft Francoise van de Quilterij een nieuw project bedacht: een jaar lang elke dag een hartje maken. Ze heeft er zelfs een blog voor gemaakt, kijk maar eens op Sweet Hearts 2013. Per 1 januari mocht er dan eindelijk gestart worden en ik kon aan dit project echt geen weerstand bieden… kijk maar eens naar de hartjes:

De eerste hartjes


Ik ga twee stoffen voor de ondergrond gebruiken en er komen rode en roze hartjes op. Ik val in herhaling qua kleuren maar het zijn nu eenmaal mijn favoriete kleuren... kan er niets aan doen. Eerst had ik heel veel verschillende kleuren uitgeprobeerd voor de hartjes, dacht zo al mijn restjes op te kunnen maken, maar ik vond het gewoon niet mooi. 

 De roze hartjes komen op de grijze achtergrondstof


 En de rode hartjes komen op de witte stippel achtergrondstof


En de rode/roze stof voor de rand is van Kaffe Fasset, 
dezelfde print als de grijze achtergrondstof.



En dan ook gelijk maar wat hartjes aan elkaar genaaid...
het begin van de quilt is geboren.




Het is erg leuk om te doen en ze zijn in tegenstelling tot de huisje lekker snel klaar, heerlijk voor een tussen door project! Als je ook gek ben op hartjes en je hebt nog zin in een quiltproject, zou ik zeker gezellig meedoen!

Leuk dat je langs kwam!

Groetjes, Annemarie


10 opmerkingen:

Wietskes Quilts zei

Ha Annemarie,

Aha, join the club en wat ziet het er leuk uit. je hebt toch al heel wat gedaan he?
Ik heb stiekem nog even heel erg genoten van je carrousel. Prachtig gewoon, mooie kleuren!

groetjes

Wietske

ineke zei

Ziet er leuk uit, zo te zien ben je al wat eerder begonnen. LOL Leuke kleuren niks mis mee groetjes ineke

Guusje, zei

Wat zijn ze mooi en mooi van kleur. Veel plezier ermee, ik sla over eerst maar eens heel veel ufos afmaken.

Françoise zei

Ziet er leuk uit, ik ga gauw verder met de mijne. En als je quilts maakt in dezelfde kleurstelling kleuren ze mooi bij elkaar op de groeiende stapel!

Quilting Moesje zei

Leuk idee :o)), je hebt de stofjes mooi uitgekozen bij elkaar !
Zelf hoop ik snel weer een huisje te bouwen ;o)

Groetjes,
Simone

Monica zei

Oh, wat wordt dit leuk, leuk project, wie weet ga ik mij hier ook aan wagen :-)

sylvia zei

hallo Annemarie, wat een uitdaging ga je aan door nu aan de hartjes te beginnen!!! Ik ga even aan al mijn ufo's en andere dingen die door het H-woord zijn blijven liggen!
Ook hier kon het H-woord niet meer gehoord worden.......;)
heel veel plezier met je hartjes, groetjes, Sylvia

Marcha zei

Wat ga jij alweer snel! Goed hoor, wat een plaatje gaat dit weer worden, ik weet het zeker!

carina zei

Ze zjn erg leukzo leuk dst ik ook meteen mee wilde doen maar heb mezelf toegesproken:( maar kan lekker bij jou volgen wat ik gemist heb. Groetjes carina

Anita - Vlijtige Handjes zei

Heerlijke vrolijke quilt gaat het worden.
Groetjes Anita